• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to footer
  • Crítiques
  • Actualitat
  • Estrenes
  • Monogràfics
  • Palmarès

Butaca Reservada logo

menu icon
go to homepage
search icon
Homepage link
  • Crítiques
  • Actualitat
  • Estrenes
  • Monogràfics
  • Palmarès
    • Facebook
    • Instagram
    • Twitter
  • ×

    18/04/2019

    After

    after

    Hollywood porta anys intentant repetir el boom que va suposar la franquícia ‘Crepúsculo’, adaptació de la saga literària juvenil de l’autora Stephanie Meyer, i després de diversos intents que no han acabat d’arrelar sembla que ara sí, l’òpera prima de la cineasta Jenny Gage, aquesta ‘After’, novament una adaptació literària teen; en aquest cas de la sèrie de novel·les d’Anna Todd, finalment sembla que ja tenim el relleu de la història romàntica d’humans, vampirs i licàntrops: un film de i per a adolescents que apunta a triomf a taquilla i a donar pas a una nova, i molt rentable, franquícia.

    Hem de ser molt conscients del que ens trobarem; una història d’amor adolescent de manual que no s’aparta en cap moment del tòpic del gènere i que no té cap mena d’originalitat. No la necessita, el guió és simple, senzill i previsible que se sosté en la seva parella protagonista, que desprèn prou química: la innocent i angelical Tessa (Josephine Langford) que en el seu primer any d’universitat coneix, i s’enamora com no, del fosc i rebel Scott (Hero Fiennes). Amb aquesta premisa assistim a la seva coneixença, repulsió inicial, joc de seducció, atracció, enamorament apassionat, enfrontament amb problemes externs, decepció, separació i un final obert a la segura i probablement imminent seqüela. Els personatges que envolten als dos amants, malgrat el seu poc pes argumental, estan massa desdibuixats, mentre que els adults (bàsicament els respectius progenitors) resulten absolutament intranscendents: una Selma Blair que reclama més minuts amb la seva filla, després de la seva desconcertant reacció en conèixer la relació dels dos, i un nul Peter Coyote, el seu enfrontament amb el seu fill només s’insinua, i la seva nova esposa, una irreconeixible Jennifer Beals que no ha tornat a fer cap treball destacat des de, la ja molt molt llunyana, ‘Flashdance’.

    En definitiva, ‘After’ és una proposta que només gaudiran, i entusiasmarà, l’espectador adolescent però que per a la resta de públic resulta una pel·lícula tan impersonal, com pobra i, sobretot, avorrida.

     

    Previous Post: « Identidad borrada
    Next Post: Lo dejo cuando quiera »

    Footer

    Col·laboradors

    Axion

    Segueix-nos:

    • 2k Followers

    Contacta amb nosaltres

    info@butacareservada.cat

    Copyright© 2023 · BUtaca Reservada