
El trasllat a la gran pantalla de la popular saga de videojocs de la marca Ubisoft és una pe·lícula tan indecisa com irregular. El guió està dividit en dues línies temporals: d’una banda el projecte Animus al Madrid actual i d’una altra l’acció dels assassin durant la Reconquesta de Granada l’any 1492.
La primera resulta massa indefinida. Falten minuts de metratge dedicats a l’explicació del projecte, i els seus participants, i el més important: no aprofundeix en el seu trio protagonista. El personatge central i fil conductor de la història, un menys intens del que és habitual Michael Fassbender, no desperta la més mínima empatia ni interés. Al seu costat una Marion Cotillard de mirada hipnòtica resulta un personatge buit i desaprofitat (realment estrany que el director Justin Kurzel després d’aconseguir unes interpretacions brillants de la mateixa parella al seu anterior film, Macbeth, ara ens porti un treball tan pobre), mentre que el seu pare, un inexpressivament impassible Jeremy Irons, és poc més que un simple guarniment.
La segona, a la Reconquesta, ens ofereix els millors moments del metratge amb unes escenes d’acció força potents i amb un ritme trepidant, propi del videojoc, que en moments puntuals arriben, fins i tot, a saturar l’espectador. Malgrat tot, no són suficients per salvar una proposta decepcionant. Aquesta nova franquícia, com apunta el seu final, haurà de millorar moltíssim després d’aquest fallit primer capítol.