
L’ òpera prima de Zach Cregger és una proposta de terror sense cap originalitat però que en moments puntuals aconsegueix crear força tensió. Malauradament té un problema important: quan aconsegueix arribar al punt màxim d’ adrenalina es produeix un tall abrupte (passa en tres ocasions) que desmonta tot allò aconseguit.
El guió, obra del mateix director, està dividit en tres blocs. En el primer coneixem a la protagonista (una entregada Georgina Campbell) i és el millor de tots: ens trobem davant d’ un fragment realista en que la tensió es palpable i s’ accentua en descobrir el nou espai de la casa on comença l’ acció, tram rodat amb una notable factura tècnica que aconsegueix crear una angoixant atmosfera. Desgraciadament en el punt més àlgid es produeix un sobtat tall que atura la narració per traslladar-nos a la presentació d’ un nou personatge (Justin Long, un habitual dins del gènere), el qual també desperta interès però té el mateix problema que el bloc anterior: quan més alt és el punt de tensió novament es desinfla amb un tall sec que dóna pas a un flashback en que s’ explica l’ origen d’ un dels personatges. A partir d’ aquí passem al clímax final; que perd força quan surt a l’ exterior de la casa a la que se suma l’ aparició d’ un personatge estrany, poc creïble i que no aporta res a la història, concloent en un desenllaç força pobre.
En definitiva, ‘Barbarian’ és una ben intencionada carta de presentació que no acaba de convèncer, tot i que té alguns apunts força estimulants que desperten cert interès en seguir la trajectòria del debutant Zach Cregger en el seu proper/s projecte/s.