
25 anys després de ‘J.F.K’ Kevin Costner, Gary Oldman i Tommy Lee Jones tornen a coincidir a la gran pantalla. Malauradament, en aquesta ocasió la pel·lícula està a anys llum del brillant treball d’Oliver Stone.
‘Criminal’ és un thriller pobre ja des de la seva premisa argumental. Tot i acceptar la transferència de records de l’agent (a qui dóna vida un desaprofitat Ryan Gosling) al pres que interpreta Kevin Costner, que segueix mantenint intacte el seu carisma per molt absurd que sigui el seu personatge, el seu post-operatori és tan fugaç com increïble, com també ho són la dualitat que experimenta (amb un records que apareixen i desapareixen en forma de flashbacks que recorden, i molt, als que vivia l’agent Alex Murphy un cop convertit en Robocop al film homònim dirigit per Paul Verhoeven l’any 1987) i les seves reaccions, principalment quan suposadament és ell mateix. Al seu voltant, un histriònic Gary Oldman totalment fora de lloc i un testimonial Tommy Lee Jones deambulen per la història sense aportar-hi res en la persecució d’un Jordi Mollà (encasellat a Hollywood en el rol d’hispà malvat) que es limita a repetir el personatge que ja va interpretar a ‘Dos policías rebledes 2’, ‘Noche y día’, ‘Colombiana’ i ‘Riddick’, fins arribar a un desenllaç totalment incoherent amb els esdeveniments del guió i forçant el típic final made in Hollywood.
El fet que l’acció transcorri a Londres (s’agraeix el canvi d’escenari ja que perfectament podia transcorre en qualsevol ciutat nord-americana com és habitual), el breu tiroteig al pont i les escenes que Costner comparteix amb Gal Gadot, el millor del metratge, no són arguments suficients per una proposta que, fregant la sèrie B, resulta avorridíssima ja que els seus excessius 113 minuts es fan eterns.