• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to footer
  • Crítiques
  • Actualitat
  • Estrenes
  • Monogràfics
  • Palmarès

Butaca Reservada logo

menu icon
go to homepage
search icon
Homepage link
  • Crítiques
  • Actualitat
  • Estrenes
  • Monogràfics
  • Palmarès
    • Facebook
    • Instagram
    • Twitter
  • ×

    19/11/2018

    El Cascanueces y los cuatro reinos

    el cascanueces

    La versió cinematogràfica del popular conte ‘El trencanous’ és una proposta evidentment nadalenca i familiar però tot i aquesta premisa inicial, més que evident, el film acaba resultant excessivament pla i superficial; fins i tot pel públic més menut.

    Visualment espectacular (amb una ambientació acuradíssima: vestuari, direcció artística i maquillatge) i envoltada per una preciosa banda sonora, obra de James Newton Howard, la proposta té un gran problema de base: els seus intèrprets no resulten creïbles ni empàtics en cap moment. Des de la seva jove protagonista Clara, inexpressiva Mackenzie Foy, ni el seu company d’aventures, un pla Eugenio Derbez, passant per les seves aparicions estel·lars: un Morgan Freeman que continua en caiguda lliure i porta anys sense oferir-nos una interpretació digna de menció, una Keira Knightley excessivament sobreactuada i la veterana i desaprofitada Helen Mirren. El film té alguna escena brillant: la representació del ballet del títol (amb un amagat homenatge a la mítica ‘Fantasia’ de l’estudi Disney) en que s’explica la situació dels quatre regnes del títol serveix per introduïr la cèlebre versió de dansa de la història, però el seu ritme és lent i, contràriament al que es podia esperar si tenim en compte que ens trobem davant d’una proposta d’aventures infantil, avorrit resultant excessivament llarg malgrat els seus ajustats 90 minuts de metratge. L’arribada de Clara al món màgic i el seu descobriment manté mínimament l’interés però un cop ja adaptats al país dels regnes, quan s’acosta el clímax que accelera l’acció és quan el film perd força i la mínima atenció aconseguida es perd, provocant que l’espectador només esperi que arribi finalment el desenllaç.

    En definitiva una pel·lícula molt agradable i treballada a nivell visual, però aquest preciós embolcall només amaga una alarmant i pobre buidor de contingut que provoca que la proposta no arribi ja no a l’espectador adult sino tampoc a l’infantil, el seu espectador potencial, i en un film d’aquesta intenció i característiques això suposa un fracàs de dimensions considerables.

    Entrada anterior « Bohemian Rhapsody
    Següent entrada Malos tiempos en El Royale »

    Footer

    Col·laboradors

    Axion

    Segueix-nos:

    • 2k Followers

    Contacta amb nosaltres

    info@butacareservada.cat

    Copyright© 2023 · BUtaca Reservada