
L’òpera prima de Joel Edgerton és una proposta força convencional dins del gènere, sense aportar-hi cap frescor ni originalitat.
L’interés es creixent. Mentre el principi amb el contacte de la parella protagonista (una irregular Rebecca Hall i Jason Bateman el millor del film) i el personatge del passat (el mateix Edgerton excessivament pla) és reiteratiu i es recrea en els regals del títol amb un ritme massa lent, posteriorment a mesura que es coneixen els motius i l’autèntica natura d’un dels dos membres de la parella l’atenció augmenta, però en cap cas arriba a provocar suspens tot i que té, això sí, dos aconseguits cops d’efecte en moments puntuals del metratge totalment inesperats.
La pel·lícula transcorre sense arribar a despertar tensió. Els girs de guió del tram final agilitzen la ressolució i creen certa expectació a l’espectador però algun moment realment pobre (la darrera visita de Simon a Gordo o la reacció del mateix Simon davant la decisió de Robin) dinamiten tot allò aconseguit deixant una sensació de decepció malgat el coherent desenllaç del film.
En definitiva, ‘El regalo’ és una proposta tan correcta com fluixa. Un thriller absolutament intranscendent, que s’oblida immeditament just acabar la projecció.