
Hem de partir de la base que ‘El secreto de sus ojos’ de Juan José Campanella és una gran pel·lícula i el seu remake és totalment innecessari. Amb aquesta premisa assumida les comparacions són tan odioses com inevitables i aquesta ‘El secreto de una obsesión’ les perd totes.
Chiwetel Ejiofor interpreta el personatge de Ricardo Darín i no està a l’alçada. No té ni el seu carisma, ni la seva presència ni la seva veracitat. El mateix podem dir de Nicole Kidman, qui porta masses anys sense realitzar una interpretació potent, que no té el magnetisme de Soledad Villamil de l’original i la química entre tots dos és zero. El canvi més significatiu d’aquest remake és el personatge de Julia Roberts, el millor del film amb diferència, que fusiona dos personatges de l’original argentina: el company del protagonista i la mare de la vícitma. Aquí és on la trama també fluixeja: a l’original el protagonista quedava atrapat per l’amor i determinació del marit de la víctima i aquesta admiració era el que, sense cap obligació, el motivava a continuar amb el cas. Ara aquest vincle emocional amb la víctima i la seva mare justifica l’obsessió del títol.
Aquesta nova versió segueix el recorregut de l’original sense apartar-se’n gens, fins i tot amb escenes exactes: l’ascensor (que no té la mateixa tensió), l’interrogatori (on l’acusat no convenç en absolut) o el partit, ara de besibol. El gran moment del guió, el sorprenent desenllaç està narrat d’una manera estranya: d’entrada hi és present el personatge de la fiscal, que no hi aporta res, i el protagonista hi torna sense quedar clar que impulsa aquest retorn, ja que a l’original es mostraven les diferents reflexions que conduïen a Darín de nou a la casa i ara aquestes reflexions es produeixen quan ja hi és. A més l’apunt final que s’ha donat a ‘El secreto de una obsesión’, per diferenciar-lo del d’ ‘El secreto de sus ojos’, li resta força i trenca tot allò que s’ha aguantat durant 13 anys en la trama.
En definitiva, aquesta nova versió desprèn aire de telefilm fàcil i convencional, amb un doblatge realment desafortunat, que ni s’acosta a l’oscaritzada i brillant proposta de la que parteix. Un autèntic fracàs.