Laia Costa és la protagonista de la setmana ja que fa doblet a la cartellera: estrena els drames ‘El amor’ i ‘El maestro que prometió el mar’. La primera, presentada en la darrera edició del Festival de San Sebastián i dirigida per Isabel Coixet, trasllada a la gran pantalla la novel·la homònima de l’ escriptora Sara Mesa. L’ actriu dóna vida a Nat, que es trasllada a La Escapa, un poblet de l’ Espanya profunda. Allà es rebutjada pels seus nous veïns i acaba fent un pacte sexual amb un dels habitants del poble, Andreas (Hovik Keuchkerian, premi al millor actor al Festival de Donosti). L’ altra també és una adaptació cinematogràfica literària, en aquest cas de la novel·la homònima de l’ autor Francesc Escribano, dirigida per Patricia Font. Aquí Laia Costa es posa en la pell d’ Ariadna, una noia que ajuda el seu avi a buscar les restes del seu pare, desaparegut durant la Guerra Civil.
El cinema espanyol acapara la cartellera. També de gènere dramàtic arriba ‘Gleich’. Jeniffer Castañeda García dirigeix l’ adaptació cinematogràfica de la seva pròpia novel·la. El protagonista és un nen, Keller (Sergio Hernández), que viu a Dresden i no ha tornat a parlar desde la mort de la seva mare. El seu pare decideix passar l’ estiu a l’ illa del Hierro per intentar que un canvi d’ aires l’ ajudi a superar el bloqueig. Juana Macías dirigeix la comèdia ‘El favor’. Inma Cuesta, Pere Ponce, Diego Martín, Gonzalo de Castro i Sara Sálamo formen l’ estoll d’ intèrprets del film, que narra com tres germans (Teresa, Benja i Aura) tornen al petit poblet on es van criar quan more Amparito, que els va criar i per a ells era com una segona mare. Tenim cinc documentals. Paloma Zapata dirigeix ‘La Singla’ que fa un recorregut pel personatge del títol: una bailaora, sorda de naixement, que als 17 anys va revolucionar el flamenc però es va retirar abans dels 30. ‘Semillas del son’, dirigit per Juanma Villar Betancort, fa un recorregut per la trajectòria del músic Santiago Auserón. Pau Faus dirigeix ‘Fauna’ que mostra com en un bosc a les afores de Barcelona conviuen un pastor i un laboratori d’ alta tecnologia. ‘Rioja, la tierra de los mil vinos’ reflexa, a través de diferents vivències de diverses persones, l’ eclosió vínicola actual de la zona. ‘La memoria del cine: Fernando Méndez-Leite’ repassa, mitjançant les declaracions de diversos artistes, el personatge del títol: un dels referents de l’ escriptura sobre el cinema espanyol.
Made in Hollywood s’ estrenen dues propostes. La primera és la darrera producció de Marvel d’ enguany, ‘The Marvels’, la seqüela de Capitana Marvel, codirigida per Anna Boden i Ryan Fleck l’ any 2019. Nia DaCosta dirigeix aquesta continuació en que Brie Larson repeteix com la protagonista, Carol Danvers, novament acompanyada per Nick Furia, de nou Samuel L. Jackson. En aquesta ocasió la Capitana Marvel haurà de fer equip amb dos personatges que havien estat prèviament presentats en diferents sèries del MCU i ara debuten en la gran pantalla: la capitana Monica Rambeau (interpretada per Teyonah Parris), a qui vam conèixer a la minisèrie ‘Bruja Escarlata y Visión’, i Kamala Khan (a qui dóna vida Iman Vellani) que va tenir una minisèrie pròpia: ‘Ms. Marvel’. L’ altra és el drama, escrit i dirigit per Nick Cassavetes, ‘La bala de Dios’, que trasllada a la gran pantalla la novel·la homònima de l’ autor Boston Teran. El protagonista és un detectiu que troba la seva exdona assassinada i descobreix que la seva filla està segrestada per una secta satànica. Davant la inoperància de la policia, el detectiu s’ infiltra en la perillosa secta. L’ estoll d’ intèrprets està format per Nikolaj Coster-Waldau, Maika Monroe, Jamie Foxx i January Jones.
Completa les novetats de la setmana la proposta d’ animació japonesa ‘Doraemon, el nuevo dinosaurio de Nobita’, trasllat a la gran pantalla del manga de F. Fujio Fujiko i que és remake del film ‘Doraemon y el pequeño dinosaurio’, dirigit per Ayumu Watanabe l’ any 2006.