L’ estrena més destacada de la setmana és la versió en acció real del clàssic d’ animació de Disney ‘La sirenita’, adaptació del conte d’ Hans Christian Andersen codirigida per Ron Clements i John Musker l’ any 1989 i que va suposar un gran èxit de taquilla i el ressorgiment de l’ estudi, que es trobava en hores baixes. Aquesta nova versió manté el to musical i està dirigida per Rob Marshall: tot un especialista en el gènere, ja que és l’ autor de l’ oscaritzada ‘Chicago’ (2002), ‘Nine’ (2009), Into the woods (2014) i El regreso de Mary Poppins (2018). El repartiment del film està format per Halle Bailey (Ariel), Jonah Hauer-King (príncep), Javier Bardem (rei Tritó) i Melissa McCarthy (bruixa Úrsula).
La majoria de noves propostes són de gènere dramàtic. Tres són òperes primes: ‘La pecera’, ‘Anhell69’ i ‘Matar cangrejos’. La primera, procedent de Puerto Rico, de Glorimar Marrero Sánchez, també autora del guió. Presentada en les darreres edicions dels festivals de Sundance i Màlaga, la protagonista és Noelia (a qui dóna vida Isel Rodríguez), una malalta de càncer que no vol tractar-se i torna a Vieques, la seva petita illa natal. La segona, de factura colombiana, escrita i dirigida per Theo Montoya, narra com un director de cinema recorda la producció de la seva primera pel·lícula: una història de fantasmes de sèrie B. I la tercera, de producció espanyola, d’ Omar A. Razzak, també autor del guió, que narra com dos germans que viuen a Tenerife, Paula, de 14 anys, i Rayco, de 8, que esperen l’ arribada de Michael Jackson a l’ illa. L’ italiana ‘El colibrí’ trasllada a la gran pantalla la novel·la homònima de Sandro Veronesi. El film narra la vida del personatge del títol (interpretat per Pierfrancesco Favino) al llarg de diferents dècades des de la seva vil·la costera natal, passant per Roma i acabant a Florència. I la francesa ‘Maestro(s)’, dirigida per Bruno Chiche, mostra una nissaga familiar de directors d’ orquestra.
Completa les novetats de la setmana el documental espanyol ‘Toda una vida’, òpera prima de Marta Romero Coll. El film està composat per diversos fragments de gravacions realitzades per la cineasta sobre els seus avis; Paco i Trini, que fa 60 anys que estan junts.