L’ estrena més destacada de la setmana és el darrer treball d’ animació del mestre japonès Hayao Miyazaki ‘El chico y la garza’; adaptació de la novel·la homònima de Genzaburo Yoshino. El film ha estat present als festivals de Toronto, San Sebastián (va inaugurar el festival) i Sitges. El guió mostra el desenvolupament psicològic d’ un adolescent que parla amb un agró que troba en una torre abandonada del seu poble.
Arriben tres thrillers made in Hollywood. Present al Festival de Cannes ‘Hypnotic’, escrita i dirigida per Robert Rodríguez, narra com un detectiu (a qui dóna vida Ben Affleck) investiga la desaparició de la seva filla i es veu immers en una cadena d’ atracaments a diferents bancs. Nimrod Antal dirigeix ‘Retribution’, remake del film espanyol El desconocido, òpera prima de Dani de la Torre estrenada al 2015. El protagonista (Luis Tosar en l’ original) és ara Liam Neeson, que dóna vida a Matt Turner; un home de negocis que un dia qualsevol es veu immers en una frenètica cursa contrarellotge per salvar la seva família. I presentada en la darrera edició del Festival de Venècia, David Fincher dirigeix ‘El asesino’, trasllat a la gran pantalla de la novel·la d’ Alexis Nolent. Michael Fassbender dóna vida al personatge del títol: un assassí a sou que després de cometre un error s’ enfronta als seus caps en una persecussió internacional.
Tenim dues comèdies de factura espanyola. D’ una banda ‘Alimañas’ suposa el debut darrera de la càmara de l’ actor Jordi Sànchez, al costat de Pep Anton Gómez: els dos també són autors del guió, protagonitzat per dos germans, Carlos (Carlos Areces) i Paco (el mateix Sànchez) que ambicionen heretar un vell edifici propietat de la seva mare. I per altra ‘Mamacruz’ dirigida per Patricia Ortega i presentada en la darrera edició del Festival de Sundance. La protagonista és una dona gran, a qui dóna vida Kiti Mánver, que porta dècades sense saber el que és un orgasme però, degut a les seves creences religioses, no li ha donat cap importància. Però, després de navegar per internet, se li desperta el seu desig sexual.
S’ estrenen diverses propostes de gènere dramàtic. Dues són de producció espanyola: ‘La contadora de películas’ i ‘Quan no acaba la nit’. La primera, dirigida per Lone Scherfig, trasllada a la gran pantalla la novel·la homònima de l’ escriptor Hernán Rivera Leetelier. Bérenice Bejo, Antonio de la Torre i Daniel Brühl protagonitzen aquesta història ambientada als anys 60′ al poble d’ Atacama, Xile, on María Magnolia es dedica a explicar pel·lícules a la resta d’ habitants de la localitat que no poden permetre’s pagar una entrada de cinema. La segona és l’ òpera prima del cineasta Óscar Montón. Se situa a la dècada dels 90′ i narra com quatre amics (Pol, Carlos, Cris i Fran) experimenten l’ explosió de la coneguda com ‘La ruta del bakalao’. La colombiana ‘Besos negros’, escrita i dirigida per Alejandro Naranjo, se centra en un exorcista de l’ amor que s’ ha de fer càrrec de dues parelles: una dona i la seva parella que li ha estat infidel i un bruixot satànic que li proposa matrimoni a la seva gelosa parella. I procedent de França ‘Divertimento’, dirigida per Marie-Castille Mention-Schaar, se centra en dues germanes bessones d’ origen argelí que viuen a París: Zahia, aspira a convertir-se en directora d’ orquestra, i Fettouma, violoncelista professional.
Completa les novetats de la setmana l’ animada ‘Trolls 3, todos juntos’, codirigida per Tim Heitz i Walt Dhorn. La tercera entrega de la saga de l’ estudi DreamWorks sobre els personatges del títol, després de ‘Trolls’ (2016) i ‘Trolls 2, gira mundial’ (2020).