
4 anys després de la seva òpera prima, la convencional El regalo, l’actor Joel Edgerton es torna a posar darrera de la càmara per adaptar la novel·la homònima de l’autor Garrard Conley sobre el personatge real Jared Eamons, interpretat per Lucas Hedge (nominat al Globus d’Or per aquest film) que no està a l’alçada de la història amb una interpretació totalment plana (en la línia dels seus treballs a Manchester frente al mar, Lady Bird, Tres anuncios en las afueras i El regreso de Ben) desaprofitant una gran oportunitat de lluïr-se. Afortunadament, al seu voltant tenim una sèrie de secundaris de luxe; una sòlida Nicole Kidman (en un radical canvi de registre respecte a la recent Destroyer) i un Russell Crowe brillant (que està desaprofitadíssim i reclama més minuts de metratge en cada aparició seva en pantalla ja que l’espectador es queda amb ganes de veure, i viure, el seu conflicte interior) com els pares del protagonista i el mateix Edgerton, convincent i creïble, com el director del centre on s’interna a Jared per ‘curar’ la seva ‘malaltia’.
El guió resulta francament incòmode, més si tenim en compte que la trama malauradament continua de rabiosa actualitat. L’espectador, malgrat que li costi empatitzar amb el personatge central (per culpa del seu intèrpret), pateix amb tant amb els flashbacks de les relacions familiars com, especialment, en les sessions al centre, amb una notable dissecció, no profunda però molt encertada, dels altres participants al programa que graviten al voltant de Jared. D’altra banda resulta desconcertant la dificultat de situar temporalment la història ja que, justificada per la natura i pautes de conducta de la família, podríem situar-la tant als anys 70′, com als 90′ costant ubicar-la a principis del segle XXI que és quan realment transcorre.
En definitiva, ‘Identidad borrada’ és una pel·lícula intensa que aconsegueix remoure tant l’estòmag com la consciència de l’espectador fent-lo patir al llarg dels seus, potser excessius, 115 minuts de metratge. Una proposta força interessant no apta per a tots els públics però alhora de visió recomanable per a tothom.