
La fins ara inèdita, a nivell cinematogràfic, ‘La casa torcida’ és una proposta fidel a la seva creadora: la pel·lícula segueix al 100% l’estructura narrativa i formal de la mítica Agatha Christie.
Es nota la seva factura europea, a diferència de la recent (i millor) versió americana d’una altra obra de la cèlebre escriptora Asesinato en el Orient Express. La casa del títol on transcorre la trama esdevé un personatge més de la història, amb una brillant direcció artística que aconsegueix que cada una de les estances on viuen els diferents membres de la desestructurada família tingui idèntitat i personalitat pròpies, desprenent la sensació d’un conglomerat de microcosmos independents agrupats dins de la mansió presidida pel somrient retrat de la víctima (s’ha de destacar l’encertada utilització tant dels retrats com dels miralls) que observa tot el que transcorre per resoldre el seu assassinat.
Potser és en el seu apartat artístic on el film resulta més pobre. Començant per l’investigador (Max Irons) que no acaba de convèncer, passant pels dos matrimonis dels dos fills de la víctima amb les seves respectives esposes i els tres néts (especialment desafortunat l’adolescent). Només l’aparentment fràgil vídua (Christina Hendricks) i la germana del difunt (una sòlida, com sempre, Glenn Close) se salven d’un repartiment que, tot s’ha de dir, junts protagonitzen una escena coral memorable durant un sopar: probablement el millor moment de la proposta.
A més del fluix treball del seu estoll d’intèrprets, la pel·lícula té diversos errors de muntatge i raccord i una sèrie de prescindibles flashbacks que ens traslladen a El Caire i que no aporten absolutament res a la narració, els fets que s’hi desenvolupen els coneixem ja en la primera conversa entre Charles i Sophia, i l´únic que provoquen és la dilatació innecessària del seu metratge. Malgrat aquests diversos handicaps ‘La casa torcida’ resulta una proposta prou entretinguda i que manté l’interés en la ressolució del cas i és que amb una base d’Agatha Christie sempre apostes sobre segur.