• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to footer
  • Crítiques
  • Actualitat
  • Estrenes
  • Monogràfics
  • Palmarès

Butaca Reservada logo

go to homepage
Homepage link
  • Crítiques
  • Actualitat
  • Estrenes
  • Monogràfics
  • Palmarès
    • Facebook
    • Instagram
    • Twitter
  • ×

    18/06/2014

    LAS DOS CARAS DE ENERO

    ‘Las dos caras de enero’ és un film tan hipnòtic com irregular. La seva arrencada és força interessant, tant en la presentació del trio protagonista (correctes Viggo Mortensen i Kirsten Dunst i poc convincent, una vegada més, Oscar Isaac), com la primer escena en comú i sobretot el fet que resulta el desencadenant de la trama. Un cop tenim plantejat el conflicte és quan el ritme decau moltíssim. L’estada a Creta es fa realment lenta i avorrida ja que no aporta pràcticament res a la història, només tenim diversos cara a cara entre els protagonistes i coneixem informació que ens podíem estalviar perfectament.

    Amb l’escena clau de les catacumbes la proposta reactiva el ritme que ja no s’atura en cap moment. Des d’aquí i fins al final a Istambul assistim als millors minuts del metratge, amb escenes realment aconseguides que en molt moments desprenen aires de cinema clàssic. La inusual ubicació de la trama a Grècia i sobretot la seva acurada fotografia i l’excel·lent banda sonora provoquen que la història t’atrapi i que, tot i el seu ritme irregular i la seva lentitud en bona part del film, no arribis a desconnectar. Malgrat tot, és una llàstima que l’òpera prima d’Hossein Amini sigui només una proposta correcta, ja que hagués pogut ser (únicament agilitzant el nus del guió i amb un altre actor en el rol d’Isaac) una pel·lícula rodona.

    Previous Post: « NO HAY DOS SIN TRES
    Next Post: TRANSCENDENCE »

    Footer

    Col·laboradors

    Axion

    Segueix-nos:

    • 2k Followers

    Contacta amb nosaltres

    info@butacareservada.cat

    Copyright© 2021 · BUtaca Reservada