
L’any 2014 Maléfica va obrir la porta a Disney per realitzar remakes en acció real dels seus clàssics d’animació. El film però era una nova visió d’un dels seus personatges, un risc en aquest nou i interessant enfocament que malauradament no ha tingut continuïtat: l’estudi s’ha limitat a produïr en sèrie simples versions en acció real dels seus films més rentables. Afortudanament aquesta seqüela segueix la línia de la seva predecessora i resulta, també, una proposta rodona.
Ja el pròleg denota la perfecta factura tècnica de la pel·lícula; tant el regne de la ciénaga com el posterior dels companys del personatge del títol que evoquen inevitablement a Pandora de la multipremiada i taquillera ‘Avatar’ però amb la gran diferència, i encert, que mentre en aquella la digitalització era realment excessiva en aquesta els efectes visuals estan molt ben mesurats i mostren un toc artesà. Igualment s’ha de destacar la seva acurada ambientació amb un vestuari excel·lent, una fotografia i direcció artística notables i un maquillatge realment treballat (cada company de Maléfica desprèn personalitat pròpia). Pel que fa al seu estoll de protagonistes, tenim una correcta Elle Fanning (canviant totalment de registre respecte a la recent Día de lluvia en New York) i unes brillants Angelina Jolie (més que assentada en el seu rol) i Michelle Pfeiffer (una creïble i convincent interpretació) que tenen dos potents cara a cara (especialment el sopar, certament intens).
Un altre gran encert d’aquesta ‘Maléfica, maestra del mal’ (com ja succeïa en l’anterior) és que agradarà a tots els públics: els més petits gaudiran amb la màgia del seu aire de conte, mentre que els més grans tenen diverses subtrames interessants i un clímax realment espectacular a nivell visual, certament entretingut.
En definitiva, tant ‘Maléfica’ com aquesta seqüela són, sense cap dubte, el millor remake d’un clàssic d’animació propi que ha fet Disney i haurien de convertir-se en la seva referència: lluny de rodar noves versions en acció real que es limiten a repetir literalment els films d’animació sense cap alicient ni originalitat, només destinades a produïr excel·lent rendiment a taquilla (com així han aconseguit ‘El libro de la selva’ o enguany Aladdín i ‘El rey león’), l’estudi hauria d’arriscar i oferir alguna cosa més, un valor afegit i diferent que sumi interés a la recaptació com demostra aquesta pel·lícula. Un film absoltuament entretingut i recomanable.