• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to footer
  • Crítiques
  • Actualitat
  • Estrenes
  • Monogràfics
  • Palmarès

Butaca Reservada logo

menu icon
go to homepage
search icon
Homepage link
  • Crítiques
  • Actualitat
  • Estrenes
  • Monogràfics
  • Palmarès
    • Facebook
    • Instagram
    • Twitter
  • ×

    04/08/2014

    MARSELLA

    La segona pel·lícula de Belén Macías és una road movie atípica, un drama social realment sòlid. Amb un guió molt aconseguit (tot i la ressolució massa sobtada d’alguna subtrama) conté alguns diàlegs que ens recorden l’estil de Fernando León de Aranoa, el guionista/director que ens ha portat els millors diàlegs del cinema espanyol dels darrers anys.

    L’estoll de protagonistes del film és la clau de que funcioni a la perfecció, des del sorprenent debut de la jove Noa Fontanals fins als convincents, com sempre, Goya Toledo i Eduard Fernández. Però tots ells es veuen eclipsats per la mirada hipnòtica de María León: ella és la pel·lícula. L’actriu brilla amb llum pròpia en la que és la millor interpretació de tota la seva filmografia.

    Amb un ritme molt mesurat i algunes escenes memorables (el sopar de la primera parada del viatge o la ‘xerrada’ entre les dues mares a l’estació de tren), ‘Marsella’ és una de les millors propostes que ens ha dut el cinema espanyol aquesta temporada i confirma que l’òpera prima de la seva directora, l’excel·lent ‘El patio de mi cárcel’, no era una casualitat: Belén Macías apunta a convertir-se en una de les directores i especialment guionistes més destacades del cinema espanyol dels propers anys. De moment però gaudim amb ‘Marsella’, un drama sec, sense concessions, valent i convincent que deixa, després del seu visionat, una agradable sensació agredolça. Una proposta molt recomanable.

    Previous Post: « SEX TAPE
    Next Post: BEGIN AGAIN »

    Footer

    Col·laboradors

    Axion

    Segueix-nos:

    • 2k Followers

    Contacta amb nosaltres

    info@butacareservada.cat

    Copyright© 2023 · BUtaca Reservada