
L’òpera prima de l’actriu Regina King és una proposta punyent, molt indicada pel present, amb la força del moviment Black lives matter, inspirada en un fet real i que no pot, ni vol, dissimular el seu origen teatral (l’obra del dramaturg Kemp Powers) ja que pràcticament tot el metratge transcorre en un únic escenari: l’habitació d’un hotel.
Després de la interessant presentació del quartet protagonista, l’esportista Jim Brown (inexpressiu Aldis Hodge), el boxejador Cassius Clay (fluix Eli Goore), el cantant Sam Cooke (excel·lent Leslie Odom Jr) i l’activista Malcom X (notable Kingsley Ben-Adir), els quatre es reuneixen convocats pel darrer. Aquesta trobada dóna pas a que cadascú expliqui les seves vivències envers els drets civils de la població afroamericana, resulta interessant que els protagonistes siguin personatges cèlebres i privilegiats, i debaten amb Malcom X: el més radical i fervent defensor del moviment. Malgrat que el punt de partida i les vivències tinguin força interés, la proposta no acaba d’arrencar i no té prou força per mantenir l’atenció de l’espectador (amb alguna excepció, com el cara a cara entre Malcom i Cooke; el millor del film amb diferència) al llarg del seu excessiu, 110 minuts, metratge; principalment degut a un ritme massa lent i pla, que la converteix en una pel·lícula certament avorrida.
‘One night in Miami’ és un film ben intencionat i necessari però que no convenç: l’únic que aconsegueix es despertar en l’espectador interessat en el seu guió la curiositat envers l’obra de teatre original que adapta la pel·lícula, amb un resultat massa pobre. Una llàstima tenint en compte l’excel·lent material de partida amb que comptava. Un bon intent amb resultat francament desafortunat.