• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to footer
  • Crítiques
  • Actualitat
  • Estrenes
  • Monogràfics
  • Palmarès

Butaca Reservada logo

menu icon
go to homepage
search icon
Homepage link
  • Crítiques
  • Actualitat
  • Estrenes
  • Monogràfics
  • Palmarès
    • Facebook
    • Instagram
    • Twitter
  • ×

    27/12/2015

    PALMERAS EN LA NIEVE

    ‘Palmeras en la nieve’ és una proposta realment ambiciosa rodada a l’estil pur del cinema clàssic. De fet, si no fós per la inclusió del present que dóna pas a la història central en forma de flashback ho seria 100%. Aquest és un dels problemes del film: la història del passat ja de per si té un ritme lent, d’altra banda necessari, i li hem d’afegir la història actual que queda massa imprecisa i fins a cert punt, tal i com resulta finalment de poc profunda, esdevé prescindible provocant una dilatació realment excessiva fins als 160 minuts de metratge que arriben a esgotar l’espectador.

    La pel·lícula té una factura tècnica impecable. Preciosa la seva fotografia, acuradíssima la seva ambientació, vestuari i especialment direcció artística, i sobretot una brillant partitura: la millor banda sonora de l’any, perfecta. Però, malauradament, no tot el treball artístic està a l’alçada de l’esforç tècnic. Mario Casas (en el seu quart treball amb el director) resulta correcte però desaprofita una gran oportunitat en un personatge que li permetia lluir-se, i molt. Al seu voltant, Emilio Gutiérrez Caba repeteix un paper en el que porta temps encasellat, Luís Callejo té massa poca presència en pantalla i Alain Hernández, el més fluix del repartiment. Elles, en canvi, en surten més ben parades: Adriana Ugarte compleix bé duent el pes de la història actual i a l’època colonial destaquen la convincent Macarena García i la revelació del film, Berta Vázquez.

    En definitiva, ens trobem davant d’una clàssica i molt ambiciosa pel·lícula que supera sobradament el repte. Això  sí,  una retallada d’uns 30 minuts, evitant la recreació i reiteració excessiva en certs passatges, hagués convertit el film en una proposta rodona.

    Entrada anterior « SUFRAGISTAS
    Següent entrada MACBETH »

    Footer

    Col·laboradors

    Axion

    Segueix-nos:

    • 2k Followers

    Contacta amb nosaltres

    info@butacareservada.cat

    Copyright© 2023 · BUtaca Reservada