
Després de dues comèdies, la cineasata Nahnatchka Khan salta al gènere de terror sense perdre els apunts de comèdia en aquesta ‘Sangriento dieciséis’; una rèplica de la mítica ‘Regreso al futuro’ (el mateix film ho reconeix sense amagar-se’n en cap moment) amb tocs de ‘Scream’ (també referenciada durant el metratge).
Prenent com a referència el citat film de Robert Zemeckis, la protagonista (alter ego de Marty McFly, com ella mateixa reconeix) viatja del 2023 al 1987 per evitar una sèrie d’ assassinats. Allà entrem en una proposta típica de comèdies adolescents pròpies del cinema dels 80′ (amb un quartet femení que evoca a ‘Chicas malas’ i una referència clara a una de les actrius més destacades de l’ època: Molly Ringwald) en que es relacionarà amb la seva mare (algun gag és idèntic) i tindrà l’ ajuda de la mare de la creadora de la màquina del temps (alter ego de Doc Brown). Deixant de banda la relativa originalitat de copiar la proposta de protagonitzada per Michael J. Fox i Christopher Lloyd amb l’ afegit de sumar-hi el toc de slasher (el típic assassí en sèrie emmascarat vist en infinitat d’ ocasions), afegint en el seu guió diversos apunts per remarcar les diferències de la societat políticament incorrecta dels 80′ en comparació amb l’ actualitat, la pel·lícula resulta molt típica i tòpica; amb tots els clitxés propis del gènere en les característiques dels estereotipats personatges (el grup de les més populars, els esportistes, el freak solitari…) en les situacions de sempre (macrofestes d’ institut, escapades a cases solitàries…) i amb les actituds també reconeixibles dels personatges (no deixa de ser sorprenent la nul·la preocupació i naturalitat amb la que es viu la presència d’ un perillós assassí per part dels joves, les presumibles víctimes, en una comunitat sempre petita) pròpies del gènere de terror adolescent.
En definitiva, ens trobem davant d’ una curiositat disfrutable que només pel seu concepte de base, la mescla de ‘Regreso al futuro’ i ‘Scream’, ja mereix le seu visionat, tot i que le resultat final sigui força discutible.