
El compositor Lin-Manuel Miranda està en estat de gràcia. Després d’escriure el musical En un barrio de New York i la proposta d’animació Vivo ara debuta darrera de la càmara amb un altre musical, el biopic del també compositor Jonathan Larson, autor del mític musical de Broadway ‘Rent’.
El personatge està interpretat per un Andrew Garfield que realitza un autèntic tour de force narrant la passió obsessiva del jove autor (en algun punt arriba casi a la sobreactuació però sap mantenir el control) per la seva feina i el seu titànic esforç per tirar endavant el seu debut amb l’obra ‘Superbia’, amb la que espera convertir-se en compositor de Broadway. El seu esforç provoca que se’n ressenti la seva relació sentimental i la seva amistat amb Michael (les seves converses ofereixen alguns dels millors moments del metratge), el seu antic company de pis també aspirant a artista, en aquest cas a actor, que ha renunciat al seu somni.
Els números musicals són notables i estan rodats amb un tempo i ritme brillants a més d’una sòlida factura tècnica; el muntatge funciona amb la precisió d’un rellotge, per oferir-nos aquesta història que el mateix Jonathan va narrant en el seu espectacle i és aquest format d’autonarració el que dóna a la pel·lícula un aire de teatralitat: ens està narrant un musical en format d’espectacle dins de cinema en una aposta tan arriscada com lloable.
‘Tick, tick… Boom!’ conté l’esperit de feel good movie que fins ara ha mantingut el seu creador, un Lin-Manuel Miranda que s’està consolidant com una figura imprescindible dins del gènere musical en el Hollywood dels propers anys. Ens trobem davant d’una proposta visceral, emotiva, en moments puntuals desmesurada, que proporciona una agradable, i entranyable, ració d’entreteniment força recomanable.